Veel gestelde vragen

Zijn jullie oliën en butters geschikt voor inname of inwendig gebruik?
Onze producten voor huid en haar, zoals pure oliën, butters en kleien poeders zijn uitsluitend bedoeld voor uitwendig gebruik. Hoewel onze producten puur zijn en wat dat betreft wel geschikt kunnen zijn voor inname, raden we dat toch af. Producten voor op de huid moeten vrij zijn van schadelijke stoffen, deze kunnen via de huid soms uw lichaam beïnvloeden. Daarom zijn we een tegenstander van de reguliere huidverzorging met al hun chemische toevoegingen.

Waarom verzending vanaf 20 euro?
De belangrijkste reden is de duurzaamheid en het milieu. Elke bestelling die wij versturen moet natuurlijk verpakt worden in een doosje, opgevuld worden met verpakkingsmateriaal ( wij gebruiken zelf ook zoveel mogelijk gerecycled verpakkingsmateriaal) en verstuurd worden.

Als we voor een klein product een pakketje moeten maken, dan is de missie van ons bedrijf namelijk duurzamer leven door producten zelf te maken en minder verpakkingen te gebruiken eigenlijk weg.

Het is ook veel voordeliger om je producten in grotere verpakkingen te kopen en we hopen dat je ons standpunt begrijpt en ons wilt helpen om op deze manier onze afvalberg te verminderen. Want alle beetjes helpen, ook al zijn ze nog zo klein.

Moet ik me registreren voordat ik kan bestellen?
Nee, je kunt ook bestellen zonder te registreren en zonder in te loggen. Voordeel van registratie is dat je kunt zien wat je de vorige keer / vorige keren hebt besteld, je niet elke keer je gegevens hoeft in te voeren, een verlanglijstje kan bijhouden en sneller antwoord krijgt op je vragen als je een ticket aanmaakt via je klantaccount.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Klik op wachtwoord vergeten onder het login scherm en vul dan je e-mail adres in waarmee je je hebt geregistreerd, je krijgt dan automatisch een link toegestuurd waarmee je een nieuw wachtwoord kunt invoeren.

Hoe kan ik mijn bestelling aanpassen?
Als je de bestelling in de webwinkel hebt afgerond door te klikken op kopen dan wordt de bestelling geplaatst en kan je hier helaas niets meer aan wijzigen. Het is dan ook aan te raden vooraf goed na te denken over wat je wilt bestellen en wat niet.

Mocht je nog iets aan een bestelling toe willen voegen dan raden wij je aan om zo snel mogelijk een ticket aan te maken via je klantaccount. Wij zullen dan ons best doen om je product nog met dezelfde bestelling mee te sturen na ontvangst van betaling. Maar we kunnen het niet garanderen.

Heel belangrijk: aanpassingen leiden meestal tot vertraging in levering!

Hoe kan ik betalen?
Met onze online betaalmethodes kun je vertrouwd, snel en eenvoudig jouw online aankopen afrekenen.

Je houdt constant controle en overzicht op jouw betaling, de betaling wordt meteen verwerkt en zichtbaar in je rekeningoverzicht.

Wij krijgen alleen die gegevens te zien die noodzakelijk zijn voor de geslaagde betaling, jouw gegevens blijven dus privé en veilig bij jou en de bank.

Bij Ayuhuid kun je veilig winkelen en onder meer betalen met iDEAL of creditcard. Bij online bankieren wordt jouw betaling verwerkt in het beveiligde systeem van je eigen bank. Bij ons zijn jouw betaalgegevens niet bekend, wij ontvangen van de bank alleen een bevestiging dat je betaald hebt.

Zijn jullie prijzen inclusief BTW?
Ja, zoals elke webwinkel die ook aan particulieren levert zijn we verplicht de prijzen inclusief BTW aan te geven. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld de verzendkosten.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Is je bestelling nog niet betaald stuur ons dan een e-mail waarin je aangeeft dat je je bestelling wilt annuleren. Geef in deze mail in ieder geval je naam en ordernummer door. Of maak een ticket aan in je klantaccount.

Als je bestelling al betaald is dan kunnen wij deze alleen annuleren als de bestelling nog niet verzonden is. Houd er rekening mee dat het verwerken van een aanvraag tot 1 werkdag in beslag kan nemen.

Een eventueel betaald bedrag wordt binnen enkele werkdagen na annuleren (of na ontvangst van de betaling) door ons teruggestort op de bankrekening waarvan je ons hebt betaald.

Hoe kan ik een bestelling retour sturen?
Niet al onze producten kunnen retour gestuurd worden. Stuur in elk geval nooit zonder overleg producten retour, maar lees de informatie die bij Verzenden en Retourneren staat goed door.

Kan ik mijn bestelling afhalen?
De administratiekosten voor het afhalen van een bestelling zijn net zo duur als de verzendkosten dus het is makkelijker voor beide partijen om het pakket op te laten sturen.

Kan mijn bestelling in een envelop opgestuurd worden?
Dat gaat helaas niet.

De meeste artikelen kunnen we niet verzenden in een envelop: te groot, breekbaar, risico op lekkage. Daarnaast zijn enveloppen niet traceerbaar. Onze pakketten worden allemaal met track&trace verstuurd zodat je je pakket kunt volgen en weet wanneer het bezorgd word.

Omdat je ons maar een deel van de werkelijke verzendkosten betaald, (een pakket versturen is niet alleen de porto die we moeten betalen maar ook verpakkingsmateriaal, bankkosten die de bank ons berekent voor de betalingen, BTW, servicekosten en bijv. papier en inkt voor de pakbonnen en etiketten) is het voor ons momenteel niet rendabel om verschillende verzendmethoden te gebruiken.

Daarnaast is het voor ons belangrijk dat je producten goed en veilig aankomen en dat gaat het beste als het goed verpakt is.

Hoe lang zijn de producten houdbaar
Helaas is dit nooit exact en met zekerheid aan te geven. Bij natuurproducten spelen de kleine verschillen in samenstelling vaak een rol, waardoor de houdbaarheid per keer kan verschillen.

Uiteindelijk is het vooral de manier van bewaren en gebruiken die een grote rol speelt in de eigenlijke houdbaarheid.

Op de verpakking van de grondstoffen staat een vervaldatum. Dit is de datum waarvan wij denken dat het product nog goed te gebruiken zou moeten zijn mits het product zorgvuldig is gebruikt en zorgvuldig is bewaard. Het blijven echter natuurproducten en het is geen absolute garantie dat het product houdbaar is tot die datum, maar het betekent ook niet dat je het meteen de volgende dag weg moet gooien.

Veel producten zijn ook lang na de vervaldatum nog prima houdbaar. Gebruik je zintuigen om te bepalen of een product nog goed is. Een olie die ranzig ruikt kan je niet meer gebruiken, maar als een olie waarvan de vervaldatum is verstreken nog goed ruikt en een normale kleur heeft dan kan je die nog prima gebruiken.

Het beste kan je je producten als volgt bewaren:
Op een koele, donkere plaats zo rond de 15-18 °C, maar liever niet in de koelkast. Uitzondering is in de zomer als de temperatuur in huis boven de 25°C is, dan kan je je producten wel tijdelijk in de koelkast bewaren.

En de plaats moet droog zijn, dus niet in een vochtig schuurtje, of een vochtige kelder

Een trapkast of andere donkere kast in een koele kamer is een prima bewaarplek.

Als je het product niet zorgvuldig bewaart of een fles met gevoelige inhoud vaak en lang open staat kan het zijn dat het product eerder onbruikbaar is.

Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd.
Als op werkdagen voor 14 uur je bestelling betaald is dan versturen wij die in principe binnen 2 dagen.

Ik heb geen bestelbevestiging / email ontvangen
Na bestellen sturen we automatisch een emailbevestiging, 24 uren per dag, 7 dagen per week. Heb je deze niet ontvangen dan is meestal een van de volgende dingen aan de hand:

Je hebt een fout emailadres opgegeven (vaak is dit een typefout bij het invoeren van je mailadres)
Je spamfilter heeft onze email tegengehouden
Je provider heeft onze email tegengehouden

Emails worden op werkdagen vrijwel altijd binnen 3 dagen beantwoordt. Heb je na twee werkdagen nog niets van ons gehoord en volgens de informatie op onze website hebben we geen vakantie: dan kan je het beste je spamfilter checken en als je daarin niets vindt een tweede email sturen.